24.9.2017, 21:27
» » »

План проведення заняття з теми "Неси добро у світ природи"
Тема: Неси добро у світ природи.
Мета: Узагальнити знання дітей з основ екологічної культури, навчити розуміти природу, розвивати творчість, мислення, зв’язне мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки, таблиці, карти України.

 


Хід заняття
І. Організаційний момент.

ІІ. Вступна бесіда:
– Яке дороге, прекрасне слово – "Батьківщина"! Все найдорожче в людини одне: серце – одне, життя – одне, Вітчизна теж одна. Без неї людина, немов дерево без коріння.
– Яке найбільше багатство нашої країни? (Природа)
– Чому саме вона?

Вихованець: Природа споконвіку не шкодує нам нічого, несучи щедро всі свої дари. А від нас щоденно просить лиш одного: щоб до неї люди були добрими.

ІІІ. Оголошення теми заняття:
– Тому наше заняття пройде сьогодні під гаслом: "Неси добро у світ природи!" Ми зазирнемо у дивовижний світ довкілля, навчимося ще більше любити і оберігати його.
– Почнемо мандрівку у світ природи. Завітаємо до лісу (на дошці маршрут руху, перша зупинка якого – ліс).
– Ви коли-небудь чули, як дзвенить тиша в лісі? Ви колись бачили, як цвіте лісовий верес? Кожен з нас чує, але чи вміє слухати? Кожен з нас бачить, але чи вміє бачити? Як же багато втрачає той, хто не піддивився, не підслухав, як чудово, як хвилююче живе світ лісу.

Вихованка під звуки лісу декламує вірш:

Ліс дні і ночі не вгава –
Пісеньки про щось там все співа.
Там травичка кожна і листок
Має неповторний голосок.
Тихо ллється музика жива,
Лісовий струмочок, знай, співа.
Раптом загуділи десь баси –
То дерев старезних голоси,
Я збираю в лісі не квіти
Я несу із лісу пісеньки.


– Яким ви уявляли собі ліс?
– Які картини лісового життя викликала музика?
– Як зрозуміли останнє речення вірша?
– Яке значення лісу на планеті?

Вихованка: Всі ми любимо природу, та чи завжди шануємо її вроду. Пригадалася мені сумна історія, яка відбулась насправді. Я розповім вам про загублену берізку.
У березневий день її зрубали,
Вона, немов лебідонька, стояла,
Стан обвивали шовковисті коси,
Була нам мила в спеку і в морози.
У березневий день її зрубали.
Від болю затремтіла, застогнала,
Мов скошена, упала при дорозі,
Весняним соком пролилися сльози.
Той сік цілющий, а вона вже мертва.
Рука не заніміла, не затерпла!
Яке жорстоке треба серце мати,
Щоб ту красу навіки зруйнувати.
Стікали додолу ще живі сльозинки.
А небо чисте – жодної хмаринки.
Весна ішла – життя всім дарувала,
А на землі берізка помирала.

Вихованка: Ми зможемо врятувати дерева своїм добром. Полікуємо всі зламані гілки, будемо щодня доглядати.

Юннати піднімають плакат: "Несіть добро у світ природи!"

– Яке ж добро ви принесете природі?

1. Ми посадимо липи і клени – буде все місто зелене.
2. Ми посадимо в полі тополі, хай вони зростають поволі.
3. Ми обсадимо школу бузками, прикрасимо клумбу квітками.
4. Хай ростуть дерева і квіти, хай будуть здоровими діти!
5. Дерева зростатимуть з нами,
Шелестітимуть тихо гілками.
Хай же шумить тополина
Хай цвіте, розквіта Україна!

Нам дарує ліс ягоди, гриби та незабутні походи, але на цьому його вплив на людей не закінчуется. Ліс впливає на гідрологічний цикл і випаровуваність, робить клімат регіону більш м'яким і вологим. У лісі довше затримується сніговий покрив, згладжуючи весняні скачки температури і знижуючи ризики весняної повені. Але, мабуть, найважливіша властивість лісів, позначається на глобальному кліматі, пов'язана із здійсненням вуглецевого циклу. Одна зі стадій цього циклу проходить через вуглекислий газ атмосфери, підвищення концентрації якого, як ми вже відзначали, хоч і не є головною причиною сучасного потепління, та все ж робить свій внесок.

Мандруємо далі. Наступна зупинка – вода.
– Яке значення має вода в житті, в природі? (Розповідь вихованців). На жаль, не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела і ставки.

Обговорення ситуації:
Одного разу прийшли діти до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На траві – купа сміття.
"Треба його прибрати," – вирішили діти. Зібрали сміття з берега та й кинули у воду. "Ой, які ж ми молодці. Тепер берег буде чистий!"

– А що скажете про вчинок дітей ви?
– Як треба було зробити?

Завітаємо у гості до річки та послухаємо, чого вона хоче.

Голос на касеті:
Ой, рятуйте мене, люди,
Витягайте з русла сміття,
Що кидають у воду всюди
І вкорочують життя.
Помирати рибка стала,
Так забруднена вода,
Вже купатись перестала
В каламуті дітвора.
Мохом, склом побитим
Вкрились русло, берега.
Не ходять вже воду пити
З мене коні та воли.
Задихаюсь від бензину,
Масла, бруду, хоч умри.
Як почнуть свої машини
Мити в річці шофери.
Я прошу вас, люди добрі!
Не засмічуйте ви нас!
Збережіть для покоління,
Що прийде вже після вас.

Вихованець: Людино! Запам’ятай назавжди: вода – це життя на землі. економ й бережи її – ми на Планеті не одні! Наш девіз: "Неси добро у світ природи! Світ природи надзвичайно цікавий. Якщо ми будемо його берегти, він відкриє для нас свої таємниці."

Наступний маршрут руху – "Конкурс чомучок".
– Чому кропива жалить?
– Чому небо блакитне?
– Чому кіт так часто вмивається?
– Чому веселка має 7 кольорів?

Хвилинка для кмітливих:
– Чи пускає кит фонтанчик?
– Чи ховає страус голову у пісок?
– Чи їсть їжачок яблука?

Чи знаєш ти:
– Мурашка тягне жука у 10 разів важче за себе.
– Комар за секунду 594 рази махає крильцями.
– Щоб бджолі зібрати 1 кг меду, їй треба облетіти 10 млн. квітів, а це 50 тис. вильотів.
– Слон чує запах за 5 км.
– Папір гниє в лісі 2-3 роки, консервна банка – 50, поліетиленовий пакет – 200, скло – понад 1000 років.
– Які висновки зробимо?

Вирішення проблемних ситуацій:
Конкурс "Слідопити".
1. Що ви зробите, коли на ваших очах ламатимуть гілки, бігатимуть по клумбах?
2. Як чинитимете, коли повз вас оберемками нестимуть конвалії і лікарські рослини?
3. Олесь грається на галявині, де багато квітів та різнобарвних метеликів. Хлопчик захотів зловити метелика, щоб погратися, а потім відпустити. Що ви йому порадите?

Пам’ятайте, діти!
Тварини, дерево та птиця
Самі не зможуть захиститься.
Коли їх кинемо в біді –
Самі залишимось тоді.

ІV. Підсумок заняття:
Несіть добро у світ природи! Пам’ятайте, діти, що тільки ваше добро збереже чарівний світ природи, а отже, і життя на Землі. нехай ними будуть сповнені ваші серця. Творіть добро скрізь і завжди!

Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.
Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька не має.
А якщо його немає в грудях,
До природи він байдужим буде.
Пам’ятаймо це і я, і ти,
Маймо в серці зерна доброти.
Ці зернятка будуть проростати,
Спів почуєте душі своєї,
Про природу станете ви дбати,
Вірним другом будете для неї.

V. Домашнє завдання.
Знайти вірші про охорону природи, вивчити уривки на наступне заняття.

 

Категорія: Розробка занять еколого-натуралістичних гуртків | 2014-02-05 Автор: | W
Переглядів: 6567 | Рейтинг: Публікація 5.0/5| Оцінили: 3 | Коментарі: 1
Олексій пишет: | 2014-12-01 | 17:28 #1 Спам
аватар отсутствует А яким повинен бути конспект заняття ? Моя тема стосуется лісу дерева та кущі.
Like | 0
Имя *:
Email *:
Код *: