21.11.2017, 02:54
» » »

Методична розробка сценарію "Свято осені"

"Осінній вернісаж"

 

Мета: розширити знання учнів з природознавства, виховувати допитливість учнів, вміння спостерігати і робити висновки; зацікавити учнів біологічною наукою та поглибити інтерес до неї; у цікавій формі перевірити вантаж біологічних знань.

Обладнання: макети дерев, насіння дерев, картки з назвами і девізами команд, картки з переліком осінніх явищ, папір, фломастери, дольки фруктів, овочів, трав.

Хід виховного заходу

Ведуча: Добрий день шановні гравці, уболівальники, гості заходу. Знов до нас прийшла золота чарівна осінь – старша дочка Сонця. Вона красива, щедра, похмура і весела, сонячна і з дощами. Люблять її за щедрі дарунки і золоті фарби. Не злічити тієї кількості віршів, в яких описується ця пора року. Давайте послухаємо деякі з них.

Я – осінній перший місяць,

І зовуся вереснем,

Бо вкривається земля

Рожево-синім вереском.

А ще приношу в кожен дім

Всякого врожаю:

Стільки ягід і плодів,

Що всіх не згадаю.

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

У комори натрусив.

Другий місяць – звуся жовтень,

Малярем працюю я,

Золотої фарби тони

Вимальовую щодня.

Підфарбовую щосили

Лист осінній і траву.

Щоб помити свої пензлі

На підмогу дощ зову.

Тихо жовтень ходить гаєм

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

І берізка над потоком

Стала наче золота.

Вітер мовби ненароком

Їй косиці запліта.

Третій місяць – листопад,

З вітром прилітаю,

Приношу перший снігопад,

Землю утепляю,

Хочу щоб живі були

Жито і пшениця,

Щоб завжди у всіх була

В  домі паляниця.

Пісня не лине пташина

Мрійно задуманий сад,

Голі поля і долини,

Місяць іде листопад.

Верби дрижать при дорозі,

Журяться – холод настав.

Всі як одна голонозі –

Вітер хустки поскидав.

Осінь наша, осінь –

Золота година,

Неба синя просінь,

Пісня журавлина.

Бабиного літа

Довгі білі коси…

І дорослі й діти

Люблять тебе осінь.

Та не тільки славна

Ти за свою вроду –

Урожай іздавна

Ти несеш народу.

Щедра і дорідна

Пахнеш ти медами,

Слав же край наш рідний

Зерном і плодами.

Як швидко літо проминуло!

Прийшла осінняя пора

Немов на крилах проминуло

Кохане літечко з двора.

Ви потрапили сьогодні на конкурсну програму "Осінній вернісаж". В ній беруть участь дві команди.  Виступ кожної команди буде оцінювати журі, яке по закінченню змагання назве переможця. 

Ведуча: Спочатку команди мають назватися, представити девіз та емблему.

Конкурс 1: ″ПРЕДСТАВЛЕННЯ″

Гравцям пропонується витягнути картки з назвами і девізами їх команд, за якими, їм слід придумати відповідну емблему і намалювати на аркуші паперу. Потім кожна команда має представитись. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Назви і девізи, які пропонуються:

  •        "Колоски" – "Ми сонячні діти, звемось колосками, бажаєм співати і весело грати";

  •        "Кукурудза" – "Я жовта, як сонце, і з цього пишаюсь, від всіх зернинок вам низько вклоняюсь";

  •        "Соняшник" – "Живем ми далеко – у сонця країні, разом ми складаєм команду єдину";

  •        "Кавун" – "Зелений, смугастий, гладун, балакун, вам радість дарує солодкий кавун";

  •        "Гарбуз" – овочам поміж рядками не зрівнятись з гарбузами";

  •        "Огірки" – "Найзеленіші, ми щойно з городу, і не простого – шляхетного роду";

  •        "Буряк" – "Я звичайний червоний буряк, до різної страви прийдуся у смак";

  •        "Помідор" – "Не стрункий і не високий, та червоні маю щоки".

 

Ведуча: Осінь – пора врожаю. Це час, коли достигають овочі, фрукти, ягоди.  Згадайте і намалюйте, які фрукти і ягоди дозрівають восени: яблука, груші, терен, горобина, чорноплідна горобина, калина, шипшина, глід, бузина, обліпиха, журавлина, дерен.  

Конкурс 2: ″ДОЗРІЛИ В НАШОМУ САДУ…″

Кожна команда має намалювати на папері якнайбільше фруктів і ягід, які достигають восени в лісі, на городі, в саду.

 Ведуча: Ось ми згадали, які фрукти та ягоди ми збираємо восени у наших садах, але восени достигає і насіння дерев. Давайте зараз пригадаємо, яке насіння і на яких деревах дозріває.

Конкурс 3: ″ЗНАЙДИ ДЕРЕВО″

Кожна команда отримує насіння і макети листяних дерев. Слід правильно "розвішати" насіння на деревах. За кожне правильне співвідношення дерева і насіння команда отримує 0,5 бала.

Ведуча: А тепер "Осіння вікторина".

Конкурс 4: ″ОСІННЯ ВІКТОРИНА″

Кожній команді пропонується відповісти за 1,5 хвилини на 10 запитань. Запитання можна пропускати. Коли будуть прочитані всі запитання, можна повернутись до пропущених і дати відповідь, якщо дозволяє час. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання команді №1.

 

  1. Овоч, який дівчата дають небажаним нареченим. (Гарбуз)

  2. Вітамінна чемпіонка, родичка троянди. (Шипшина)

  3. Золоті зерна цієї рослини – головний хліб. (Пшениця)

  4. Лікарська рослина  – символ України. (Калина)

  5. Колючий кущ з чорними терпкими ягодами. (Терен)

  6. Восени його насіння випадає з шипуватих коробочок. (Каштан)

  7. Осінні плоди, що дарують в казці молодість. (Яблука)

  8. Плоди цього дерева мають шапочку. (Дуб)

  9. Любить сонце і весь день на нього дивиться. (Соняшник)

  10.  Блакитноока рослина – постачальник тканини. (Льон)

 

Запитання команді №2.

 

  1. З плодів-коробочок цієї рослини роблять одяг,  вату. (Бавовник)

  2. Видозмінені стебла цієї рослини – другий хліб. (Картопля)

  3. Червоні ягоди, які залишаються на гілках всю зиму і годують птахів. (Горобина)

  4. У початках золоті зернятка. (Кукурудза)

  5. Цукровий овоч. (Цукровий буряк)

  6. Він буває зелений, червоний, жовтий, солодкий і гіркий. (Перець)

  7. Овоч, що збирають з полів останнім. (Редька)

  8. Солодкі сині та зелені грона на витких стеблах. (Виноград)

  9. Пекучий корінець. (Хрін)

  10.  Сльозоточивий овоч. (Цибуля)

 

Ведуча: Кожна пора року має свої запахи. От взимку, наприклад, це запах ялинки, свіжого морозного повітря, весною – запах квітучих садів, черемхи, тюльпанів і конвалій. А чим пахне осінь? От зараз ми і розгадаємо "Запахи осені".

Конкурс 5: ″ЗАПАХИ ОСЕНІ″

Кожній команді пропонуються мішечки з дольками фруктів, овочів, трав тощо. Гравець з команди має за запахом визначити, що в ньому сховано.

 Ведуча: Кожна пора року і навіть окремий місяць має свої яскраві сезонні явища, за якими ми можемо, навіть не дивлячись до календаря, визначити осінь зараз чи весна, березень чи листопад. Ваше завдання визначити, для якого місяця характерні наступні сезонні явища.

Конкурс 6: ″ТРИ МІСЯЦІ″

Кожній команді пропонуються назви сезонних явищ у житті тварин, рослин, неживої природи. Їх завдання правильно розподілити картки з назвами між трьома осінніми місяцями.

ВЕРЕСЕНЬ

ЖОВТЕНЬ

ЛИСТОПАД

  1. Дозрівання жолудів
  2. Поява опеньок
  3. Відліт ластівок
  4. Збирання врожаю
  5. Літ павутиння
  1. Пожовтіння листя
  2. Кінець збору грибів
  3. Відліт гусей
  4. Поява снігурів

 

  1. Відмирання трави
  2. Випадання першого снігу
  3. Замерзання ставків

 

Ведуча: Надамо слово нашому шановному журі.

Ми вітаємо переможців, а переможених сьогодні немає, тому що всі збагатились знаннями, цікаво і пізнавально провели час. Я бажаю вам залишатись таким ж розумними і допитливими, а головне залишайтесь охоронцями і захисниками природи. Вона вам віддячить. Всього найкращого!

Категорія: Розробки сценаріїв виховних заходів | 2015-12-12 Автор: |
Переглядів: 2089 | Рейтинг: Публікація 5.0/5| Оцінили: 3
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: