21.11.2017, 02:54

Досвід Денисової Т.Г. "Оптимальний підхід керівника творчого об’єднання до роботи з обдарованими та талановитими дітьми під час занять гуртка"

Навчання у дитячому творчому об’єднанні "Фітодизайн" передбачає роботу за трьома напрямами: 1-й – виготовлення квітів; 2-й – виготовлення композицій із живих та штучних квітів; 3-й – флористика – виконання аранжування робіт із сухоквітів, живих та штучних квітів.

На першому етапі (1-й рівень) навчання проводиться  підготовча робота, що має допомогти педагогу виявити рівень здібностей кожного вихованця.

Другий рівень – це етап, на якому відбувається процес навчання практичним навичкам і умінням. На заняттях діти ознайомлюються з традиціями та обрядами свого народу та народів інших країн світу. Тут відбувається відбір талановитих та обдарованих учнів, з якими починається наполеглива, інтенсивна робота по удосконаленню і розвитку їх творчих здібностей.

На третьому вищому рівні (майстер-клас) вихованці займаються за спеціально розробленою для них програмою з поглибленим вивченням деяких розділів з даного предмету.

Програма націлена на розвиток самостійності кожного вихованця, тому що об’єкти праці мають складну основу і потребують деяких вмінь та знань.

Основною формою навчання учнів у творчому об’єднанні є заняття. Під час заняття педагог на різних етапах застосовує різні методи і прийоми: як традиційні (бесіду, коментар, пояснення, розповідь, дискусію, порівняння, спостереження), так й інноваційні (порівняльний аналіз виконаної роботи, колективна творча діяльність, робота в парах, в малих групах, гра-подорож, сюжетно-рольові ігри, моделювання очікуваного кінцевого результату, метод проблемних та експериментальних ситуацій).

Виходячи з мети та завдань, застосовує різні типи занять: заняття-подорож, заняття-гра, заняття-зустріч з мистецтвом (відвідування виставок), заняття-захист своїх виробів, заняття-міркування, заняття-свято

Найбільш цікавими та продуктивними для учнів молодшого та середнього шкільного віку є заняття-подорожі, заняття-ігри, які сприяють більш швидкому та якісному засвоєнню знань і умінь, тому що носять більш широкий  пізнавальний характер, який учні отримують у розважальній формі. Вони включають в себе змагання, сюрпризи, введення в гру казкових персонажів.

Так, наприклад, проводячи гру "Подорож до міста квітів", "Квіткове лото", сюжетної "А у нас в садочку" діти ознайомлюються з назвами різних квітів, їх будовою, способами їх засушування тощо.

Ігри для старшого шкільного віку носять елементи логіки, аналізу, творчості. Наприклад, гра "Знайди аналоги" – на розвиток уявлення та вміння зіставляти форми дерев і форми різних листочків, що нагадують дерева.

Розв’язування кросвордів "Пори року", "Дерева", "Флористика" – вимагають глибоких, стійких знань, дають можливість закріпити отримані знання та вміння.

На другому році вищого рівня для учнів вводяться додаткові теми, які допомагають краще засвоїти основні знання, поняття та терміни.

Так, наприклад, перед розглядом розділу "Європейська школа флористики" були опрацьовані теми по вивченню історії розвитку флористики, тому що сучасний флорист-дизайнер повинен знати та вміти використовувати досягнення флористів минулого.

При вивченні теми "Картини з засушених рослин" вихованці додатково вивчають основи образотворчого мистецтва, бо без цього вони не зможуть виконати свої роботи.

Діти, які займаються у майстер-класі, мають можливість ознайомитись з досвідом та системою роботи провідних англійських та німецьких флористів-дизайнерів, застосовувати їх досвід у своїх роботах.

Тетяна Георгіївна приділяє багато уваги роботі з учнями – членами НТУ        м. Шостки МАН України, які працюють над науково-дослідницькими темами.

ЇЇ вихованці – постійні слухачі обласної школи творчо обдарованих дітей з флористики при Сумському обласному Центрі позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Реалізуючи для кожного свого вихованця заходи по професійному самовизначенню з формуванням індивідуальних програм самостійної професійної підготовки, педагог надає їм можливість засвоювати таку кількість необхідного матеріалу, щоб вони могли здати вступні іспити до вузів за обраним профілем.

Таким чином, система роботи педагога включає наступні етапи: пошук та виявлення, розвиток, реалізація та підтримка творчо обдарованих вихованців. На кожному з них Тетяна Георгіївна ставить мету і вирішує свої завдання, вивчаючи своїх вихованців і виховуючи особистість, яка мріє досягти вершин своїх можливостей.

Успіх роботи творчого колективу полягає в комплексному підході до організації навально-виховного процесу, у використанні різноманітних форм, методів та методичних прийомів навчання та виховання.

Вихованці Денисової Т.Г. – учасники і переможці різноманітних виставок і конкурсів творчо обдарованих дітей "Таланти твої, Україно", "Чарівні барви Сумщини", "Парад квітів біля школи", "Замість ялинки – букет", "Новорічно-різдвяні композиції".